Brokobling - til brug af to batterier samtidigt

Det nye XL batteri på 5.000 mAh oplades via USB-C.

Selvom batteriet er på 7.4V kan det oplades med en powerbank på 5V, da der er indbygget et ‘step-up’ i batteriet, som konverterer 5V til 8.4V (som skal bruges for at lade et batteri på 7.4V).

Tøjbatteriet på 2600 mAh oplades med 220V oplader og har desuden et 5V output (til opladning af eks. mobil mv.)

Ja, de nye XL batterier, som medfølger i det nye Base Layer V7, passer til alt vores tøj, ved anvendelse af en dongle/konverteringskabel. 

En dongle kan enten købes løst eller sammen med XL batteriet.

En brokobling er et kabel, der muliggør brug af to batterier på 2600 mAh samtidigt og derved få dobbelt op på varmetiden.

En brokobling kan i princippet også bruges til de nye XL batterier, hvis man samtidig anvender en dongle/konverteringskabel. (Men 22 timers varmetid er måske mere end de fleste har behov for. :-))

XL batteriet på 5000 mAh oplades via USB-C, så her skal du bruge det USB-stik, der efterhånden sidder i de fleste biler.

Husk derfor altid at lade batteriet fuldt op før det henlægges i en længere periode, 1 md+ eller henover sommeren).

Husk, at alle Lithium-ion batterier altid skal opbevares i håndbaggagen ombord på flyvemaskinen!

Tøjet, med ledninger og elektronik, kan derimod opbevares, som man ønsker, og der er ingen problemer ved security-indtjekning.

Alle vores batterier er IATA (International Air Transport Association) godkendt til flytransport og vi har naturligvis MSDS (Material Safety Data Sheets) certifikater på disse.

Hvis noget driller og du vil undersøge om det er batteriet eller opladeren, der måske er defekt, kan du følge denne test:

I første omgang forsøg at teste henholdsvis splitter kablets to lade-strenge og batterierne på denne måde:
.
Test af lade strenge:
  • Sæt et afladet batteri til den ene lade streng; laderen skal blinke rødt = denne streng er OK.
  • Flyt batteriet over på den anden lade streng; laderen skal blinke rødt = denne streng OK.
Blinker laderen rødt på begge lade strengene, er de hermed konstateret OK
Er der én af strengene, der ikke reagerer på et afladet batteri, men bare lyser grønt i laderen, er denne lade streng defekt.
.
Test af batterierne: 
  • Dét batteri, der får laderen til at blinke rødt er OK da det betyder opladning igang.
  • Dét batteri, laderen ikke reagerer på = lyser grønt, er defekt.
Efter denne test, kan vi afgøre om det enten er spiltter kablets ene streng eller batteriet, som er defekt.

Tøjet tændes og slukkes herefter ved at holde kontrolknappen let nede i 2-3 sekunder.

1.
Bestillingen kan enten foregå via vores hjemmeside, hvor der blot skal vælges “Bankoverførsel/EAN” i stedet for betaling med Dankort eller lign. Husk blot at skrive EAN nr. i bemærknings feltet ved check-out/adresse indtastning.

Nej det kan den ikke.

I tøjet er der indbygget en overophedningssikring (mekanisk TPC), som automatisk slukker for varmen, hvis temperaturen overstiger 55 C.

Desuden sidder der et sikkerhedsprint i batteriet, som ligeledes slår fra, hvis der opstår spændingsovergang i tøjet.

Når huden er varmet op, og derfor ikke kan tage imod mere varme, er det vigtigt, at man skruer ned for den højeste temperaturindstilling (Rød), da man ellers kan risikere at få røde mærker. At holde 55 C direkte på huden i længere tid kan have konsekvenser, og vi anbefaler derfor ikke, at tøjet bruges af børn, handicappede og personer med nedsat følsomhed uden opsyn.